Dansukker – korkean laadun tae

Suomen Sokerin vähittäistuotevalikoima koki ison muutoksen vuonna 2001. Tuolloin otettiin kuluttajatuotteissa käyttöön yhteispohjoismainen tuotemerkki Dansukker. Taustalla oli kaksi vuotta aiemmin tapahtunut pohjoismaisten sokeriyhtiöiden yhdistyminen: Suomen Sokeri oli liittynyt osaksi Daniscoa. 

Dansukker-tuotemerkillä on vahva asema lähes 30 miljoonaa kuluttajaa käsittävällä markkina-alueella Pohjoismaissa ja Baltiassa. Lokakuussa tehdyn kuluttajatutkimuksen mukaan Dansukker-tuotemerkin kokonaistunnettuus Suomessa on peräti 97 %. Merkin vahvuuksia on ennen kaikkea hyvä saatavuus, laaja valikoima sekä tuotteiden luotettavuus ja korkea laatu (Consumer Compass, lokakuu 2018, n = 1105).

Suomen Sokerin liittyminen osaksi kansainvälistä yritystä ja yhteistä tuotemerkkiä ei poistanut Suomessa valmistettua sokeria kaupan hyllyiltä. Suomen Sokerin perinteisten tuotteiden, kuten esimerkiksi Hillosokerin, Sirkun, Pulmun, Taloussokerin ja Siron valmistaminen jatkui edelleen Suomessa, samalla reseptillä kuin aiemmin. Lisäksi saimme Suomessa kehitetyille erikoistuotteille lisämarkkinaa – valmistamme nykyään Dansukker Hillosokerin kaikille Pohjoismaille sekä Baltiaan.

Dansukker-tuotemerkki mahdollistaa myös sen, että voimme tarjota kuluttajille laajemman valikoiman Suomessa. Tuomme sisartehtailtamme maahan tuotteita, joiden valmistaminen yksin Suomen markkinalle ei olisi kannattavaa.

Dansukker-tuotteita valmistetaan Suomessa Säkylän ja Porkkalan tehtailla. Suomen Sokeri vastaa myös muilta konsernin tehtailta tuotavien Dansukker-tuotteiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa.